Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Carmen - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Carmen - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Carmen

21 Mei 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Het is pas 4 dagen geleden dat ik aan dit avontuur ben begonnen, maar nu al heb ik veel gezien en gedaan! Reden genoeg om de eerste blog dan maar eens te schrijven!

Dinsdagmiddag hebben pap en mam me weggebracht naar het vliegveld nadat ik afscheid moest nemen van Eric .. Na een goede vlucht van 11 uur en een paar uur slaap, landde ik in Hong Kong. Enigszins verwend, was ik toch wel erg blij met het hotel waar ik verbleef. Hup even opfrissen en de stad in. Gelukkig had ik geen jetlag en heb erg veel kunnen doen.

Allereerst een kijkje genomen in het Hong Kong park om de eerste indrukken te laten bezinken. Gebouwen met minder dan 30 verdiepingen staan er bijna niet, er staan sowieso heel veel gebouwen, ze rijden links hier (gelukkig staat er welke kant je op moet kijken bij het oversteken), en natuurlijk de Chinese taal en tekens.. Gelukkig is bijna alles ook in het Engels vertaald, dus begreep ik toch wat er stond. De metro en kaart brachten me naar iedere hoek van het centrum. Eerst een bezoekje aan Kowloon Park waar nog een paar exotische vogels zaten, maar helaas waren ze de rest aan het verbouwen. Daarna door naar Mong Kok, waar een zogenaamde “goudvissen market ” is. Hier worden goudvissen in alle kleuren en maten in boterhammenzakjes gepresenteerd en verkocht. Ook andere vissen en beesten die zwemmen maar waarvan ik geen idee heb wat het waren, worden hier op straat verkocht. Het is een grappig en kleurrijk gezicht, maar wel zielig voor de vissen! Tevens werden er ook puppy’s in te kleine hokjes tentoongesteld. Ik vermoed dat ze als huisdieren verkocht worden.. De avond viel langzaamaan, mijn buik werd McDonald’s gevuld en de neon reclames werden feller en feller. Op de Ladies market had ik zo 3782 nieuwe bh’s en onderbroeken kunnen kopen, maar de Chinese mode is niet zo mijn smaak. ;) Later die avond nog even met de ferry overgestoken (HK bestaat uit veel eilandjes) en de skyline bekeken. De reclame – en neonborden kwamen nu helemaal goed tot hun recht. Wat een licht en kleuren!! Dit werd nog mooier tijdens een lichtshow was met veel laser stralen die bewogen op het ritme met Chinese muziek. Als laatste dacht ik nog even vlug de 14 roltrappen op te gaan om de skyline ook van de andere kant te bekijken. Dit viel helaas enorm tegen en aangezien de roltrappen alleen omhoog gaan, kon ik dus met de trap naar beneden. Heb de treden niet geteld, maar het waren er veel!

Voor dag 2 stond er een hike naar het vissersdorpje Sai Kung op het programma (tip van Nikki). Er zou daar een waterval met natuurlijke zwembaden en cliff jumpen zijn. Dus hup route uitgestippeld, maar enigszins huiverig, begon ik er aan. De metro en bus naar Sai Kung waren een eitje. Op de boulevard presenteerden restaurants vol trots hun vangst in aquariums. Wederom te veel vis voor de aquariums en weer beesten die ik niet herkende. De volgende bushalte was moeilijker te vinden en de taxi chauffeur had Google maps nodig.. Na een mooie wandeling, kwam ik dan eindelijk bij het strand uit. Wauw! De Sheung Luk Stream was nu makkelijk te vinden en ik liep gauw een grote groep Chinezen tegen het lijf bij de waterval. Zij durfden niet te cliff jumpen wat voor mij des te meer rede was om het wel te doen. Het was een hele sprong en heerlijk verfrissend! Vervolgens nog stukje gewandeld en een watertaxi teruggenomen. Hier had ik pas echt in de gaten dat Hong Kong ook heel veel groen te bieden heeft! Later vertelde ze me dat het tegengehouden wordt door de regering om in de grootste “provincie” New Territories huizen te bouwen. Zodoende blijven de huizenprijzen lekker hoog in de stad..

De laatste dag was maar een halve dag, omdat ik mijn vlucht moet halen. Ik wilde nog even snel naar de Tian Tan boeddha op Lantau eiland en de 1000 boeddhas. Dat er een moesson overtrok zou ik later pas achter komen. De weg er naar toe was wederom door groene bergen. Eenmaal boven moesten nog ruim 200 traptreden beklommen worden naar werelds grootste bronzen boeddha. Helaas was het super mistig en zag ik zijn hoofd amper laat staan het veel belovende uitzicht. Bij de typische tempel was ook mist maar dit keer van de wierook. Inmiddels trok het nog verder dicht en voor ik kon schuilen brak de hemel open. De moesson.. 20 minuten lang viel er suuuuuuuper veel regen en daarna was het klaar.

Eenmaal terug in het hotel mijn tassen gepakt. Hong Kong heeft me zeer positief verrast, maar na deze drie korte dagen is het goed om door te gaan naar de volgende bestemming: AUCKLAND, Nieuw Zeeland! Met een uurtje vertraging (nog een moesson veroorzaakte aquaplaning op de baan) ben ik een paar uur geleden geland aan de andere kant van de wereld. Hier zal ik de komende 5 weken op avontuur gaan!  Ben heel benieuwd wat dit land me te bieden heeft, wie ik ga leren kennen en hoe het met de rugzak gaat.

Mijn poging om kort en krachtig te schrijven, is nu al mislukt.. ;)

  • 21 Mei 2016 - 05:12

    Wendy:

    Weer leuk te lezen. Al veel gezien. Have fun. Op maat volgende verhaal.

  • 21 Mei 2016 - 09:53

    Kim (Reekie):

    Leuk om iets van je te horen! Leuk verhaal :) Geniet ervan!

  • 21 Mei 2016 - 15:38

    Sandra Rens En Dirk :

    Gaaf tante Carmen!
    Heel veel plezier aan de andere kant van de wereld!
    Xxx

  • 22 Mei 2016 - 10:47

    Anouk:

    Nu al een fantastische reis om te lezen. Op naar alles wat nog komen gaat!
    Veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

  • 22 Mei 2016 - 11:23

    Anke:

    Nu al veel gezien en gedaan ! Vet! Veel plezier in nieuw Zeeland :-))))

  • 22 Mei 2016 - 11:44

    Marjan:

    Gaaaaf om te lezen Carmen! Let's make an adventure kind of day ;) enjoy!!

  • 22 Mei 2016 - 19:46

    Marjon En Jeroen:

    Wat een gave eerste dagen, dat belooft alleen maar goed voor Nieuw-Zeeland

  • 23 Mei 2016 - 12:15

    Maria:

    Ha die Carmen
    mooie foto"s en filmpje dat beloofd nog wat.
    have fun take care.

  • 23 Mei 2016 - 13:34

    Thea:

    Wat een leuk verslag we zijn benieuwd naar jou nieuwe avonturen in Nieuw zeeland.
    Groetjes, Toine en Thea

  • 23 Mei 2016 - 21:10

    Franka:

    Mooi meis.
    en dit is nog maar het begin, wie weet wat er allemaal nog meer komt !!
    Liefs Mam en Pap XXX

  • 23 Mei 2016 - 22:15

    Cherryl :

    Hi Carmen, leuk om te lezen. Veel plezier en ik lees graag het vervolg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2016

De laatste etappe

20 Juli 2016

Alles is grooooooooot!

07 Juli 2016

O Canada

18 Juni 2016

Zuid Nieuw Zeeland

08 Juni 2016

Noord Nieuw Zeeland
Carmen

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 15873

Voorgaande reizen:

25 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: