Aftellen owjeee - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu Aftellen owjeee - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu

Aftellen owjeee

Blijf op de hoogte en volg Carmen

27 November 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hier zit ik dan, nog steeds helemaal aan de andere kant van de wereld. Maaaaaar het einde van dit onvergetelijk avontuur komt (veelste snel ) inzicht. Als ik ons mam moet geloven, zijn het nog maar 51 dagen. En in deze 51 dagen gaat er nog heel wat gebeuren. Maar goed, sinds Mendoza is er ook weer heel wat gebeurd. Laat ik daar maar eerst mee beginnen.

Pap, mam en ik zijn een paar dagen in Mendoza geweest waar we de heerlijkste wijnen bij de mooiste Andes landschappen hebben gezien. Vervolgens in Buenos Aires zelf heb ik zo ook nog alle toeristische hotspots laten zien. Het was heeeel leuk om ze hier op visite te hebben, heel leuk om ze te kunnen laten zien waar ik iedere dag uit hang en heel fijn om ze weer even te zien. Pap en mam hebben heel wat bife de lomo's met Toon vino tinto's gegeten en gedronken. Wat hebben genoten!!
Maar goed er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Dus maandagmiddag, nadat ze er achter kwamen dat hun vlucht geannuleerd was (lichtelijk paniek), heb ik ze uitgezwaaid.

Tijd om te treuren was er niet, want de backpacks moesten weer gepakt worden voor het volgende reisje: BRAZILIË!! Juhuuuu
Eerst paar dagen naar Sao Paulo en daarna nog een kleine week naar Riooooo! Wat hadden we er een zin!! Het feit dat Kay en ik de Portugese taal niet beheersten, gaf er een extra vakantie sfeertje aan. Al leverde het ook wel grappige handen-en-voeten-gesprekken op. 's Avonds kwam Jamie (vriendinnetje van Tilburg University) ons nog vergezellen en de volgende ochtend arriveerde ook Gwen (vriendinnetje van Jamie) nog. Zo het viertal was compleet om Sao Paulo te gaan verkennen. Ik heb nog nooit zo veel verschillende soorten fruit gezien. Ze verkochten er echt alle soorten, maten, kleuren, geuren en vormen fruit die ik nog nooit gezien heb, laat staan geproefd. Maar nu dus wel haha nomnomnom. Het grote groene park is prachtig en de skyline die je vanaf het dakterras van Skybar ziet nog veel mooier. Als klapper op de vuurpijl hebben we nog een dansje gewaagd met de Braziliaanse carnavallers. Was echt suuuuper leuk en het ongelooflijk hoe snel die met hun billen kunnen schudden.
Over Rio kan ik inmiddels ook beamen dat de vooroordelen waar zijn: kleine bikini's en lekkere Caipirinha's!! Ja zowel de mannen als de vrouwen dragen weinig badkleding en Caipirinha's en kokosnoten zijn er in overvloed. Helaas hadden we het niet zo getroffen met het weer, maar dat mocht de pret niet drukken. Kay en ik zijn stug in korte broekjes naar alle trekpleisters geweest. Zo zijn we naar Christo gelopen, op de Pao Azucar gestaan, lange strandwandelingen over Copacobana en Ipanema gemaakt, en als laatste en meest indrukwekkende naar Ilha Grande geweest. Waaaaaaauwie!! Tijdens een boottocht naar verschillende kleine onbewoonde eilandjes omringd door blauwe zee, snorkelen in de groene lagoon, 100x van de boot af springen en een samba-live-bandje op de boot, heb ik optimaal genoten. Mochten jullie ooit toevallig in de buurt zijn, zeker een aanradertje!
Maar ook hier geldt weer: een tijd van komen en een tijd van gaan.

Dus koffers werden weer ingepakt en na een zeer soepel verlopen vlucht stonden we weer thuis in Buenos Aires. Jamie kwam samen met een vriendinnetje twee dagen later alweer op visite in Buenos Aires. Dat betekende dat we hun natuurlijk ook een beetje wegwijs moesten maken onder het genot van een hapje en een natje :). We hebben onze exchanges afgesloten met een dansje op het internationale festival Creamfields. Superrr middag-avond-nacht!

Al was er ook werk aan de winkel. Er stonden nog 5 weken school op de planning.. Ik heb een presentatie in het spaans gegeven! Ik was echt best wel zenuwachtig hoor! Ook nog wat spelletjes gespeeld bij Recursos Humanos en heeeeeeel wat teksten voor de Historia económica internacional gelezen (wel interessant gelukkig).

Maar zo als de titel al aangeeft, en ik inmiddels al meerdere keer heb gezegd: er is een tijd van komen en een tijd van gaan. En ook al ben ik nog 7 weken weg, het komt al heel snel dichtbij. Bovendien zullen er binnen één maand al veel naar huis zijn, om kerst of oud en nieuw thuis te vieren. Dus worden de afscheidsdinertjes en -feestjes gepland. Maar ook de kleine dingen maken je ervan bewust dat het op een einde aan het lopen is hier in het zonnige (nu even niet trouwens, want het regent pijpenstelen) Buenos Aires. Zo heb ik net voor de laatste keer tandenpasta en wc papier gekocht en moet ik morgen voor de laatste keer naar school voor een college (jammmmuur...). Toch wel gek hoe snel het gaat. Daardoor word ik me er eigenlijk nog bewuster van dat het eingelijk niet normaal is wat we hier allemaal doen en probeer ik het dus nog maar beter in me op te nemen.

Zoals altijd heb ik nu ook het leukste voor het laatste bewaard. Onze grote backpack reis is ook in grote lijnen uitgestippeld! Nou be prepared want dit gaan we doen: Volgende week dinsdag al (kan niet wachten!!) heb ik in de ochtend mijn eerste tentamen. Laat in de middag vliegen Kay en ik dan naar El Calafate in Patagonië. Daar overnachten we in een suuuuper mooi hotel in de hoop de dag er op goed uit gerust zijn voor een hike over de grote, bekende gletsjer Perito Moreno. Na deze dag hike moeten we onszelf voorbereiden voor een lange nacht in bussen en busterminals. De dag er op zullen we 's avonds aankomen in Ushuaia, de zuidelijkste stad van de wereld. We hebben hier drie dagen de tijd om van de prachtige natuur te genieten, te kanoën in de vele mooie meren én met pinguïns te knuffelen op het pinguïn eiland in het beruchte Beagle kanaal. Na 5 dagen vliegen we weer terug naar Buenos Aires, waar we voor de laatste keer moeten aanpoten, want op 13 december kan ik zeggen dat ik ein-de-lijk zomervakantie heb!! Helaas Kay nog niet dus zal ik mezelf moeten vermaken boven bij het zwembad, verveeeeeeelend ;).
Maar goed op 19 december kunnen we en zullen we onze welverdiende zomervakantie inzetten!
Kerst staat dan ook snel genoeg voor de deur en dat vieren we nog lekker "thuis" in Buenos Aires. En dan op 2e kerstdag (die zie hier overigens niet kennen), backpack om en zetten we koers richting Punta Del Este, Uruguay. Daar zullen we eerst nog paar dagen genieten op het strand en in stijl afsluiten met het nieuwjaarsfeest. Dit jaar vier ik NYE met een cocktail op het strand in Uruguay, jullie? ;)
1 januari gaan we het onmogelijk doen: 5 vliegvelden in 18 uur. Ik zal jullie de details besparen, maar de eindbestemming in Cuszo, Peru. Daar willen we een van de zeven wereldwonderen beklimmen: Machu Picchu, de verborgen stad van de Inca's. Na de Sacred Valley met de bus door naar het meer van Titicaci (het grootste meer van Zuid-Amerika en hoogst gelegen meer van de wereld) op de grens met Bolivia. Het ziet er naar uit dat daar mijn verjaardag gevierd zal worden, leukkkk!! Vervolgens door naar het zuiden van Bolivia voor een 3 daagse jeepsafari langs de mooiste plekken: zout woestijnen van Uyuni, lama's bij Laguna Verde, Lago Colorado met flamingo's en nog vele meer (google maar eens, waauwie).
Uiteindelijk de grens weer over naar Argentinië om de laatste steden op ons to-do listje af te vinken zoals: Salta, Jujuy en Humuhuaca.

En ja heeeeeelaas ook hier een tijd van komen en gaan. Eerst nog een keertje een heerlijke Malbec drinken en lomo van de parrilla eten om in stijl af te sluiten en dan 15 januari richting Amsterdam. Getsie het komt echt heeel dichtbij ;)

Nu eerst nog even leren in mijn "studeerkamer" Starbucks onder het genot van de vertrouwde kerst klassiekers met een Kerst-Frappuccino.

Tot snel! XX

  • 27 November 2013 - 05:26

    Linda Saasen:

    Hee nichtje,

    Wat een geweldig verhaal! Echt super om te lezen.
    Zo te zien heb je het de komende weken erg druk. Eerst een toets en dan optimaal genieten van jullie backpack reis. Lijkt me echt super.
    Ik had van jullie mam gehoord dat het geweldig was geweest om samen daar te zijn. De foto's (foto's op haar tel) die ze geknipt had waren echt geweldig! Langzaam krijg je me nu toch wel jaloers haha.
    Car ik wens je alvast heel veel succes met je tentamen! We spreken ons nog voordat je gaat backpacken!!
    Lieve groetjes uit helden xxxx

  • 27 November 2013 - 09:10

    Bolle Zoals Je Me Noemt....:

    Nou carmen weer een heel avontuur en nog een groter voor de boeg..
    Mooi te lezen wat je allemaal mee maakt.
    Succes met studeren.. Toi Toi bij de examens.
    En dan nog even genieten van al dat prachtigs daar.
    En daarna...... terug naar het koude natte Mierlo.
    Tot snel.

    Groeten x

  • 27 November 2013 - 15:41

    Anke:

    Geniet nog van je tijd daar! :)

  • 27 November 2013 - 17:48

    Marie Louise:

    Hoi Carmen.

    Super om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt en wat je nog allemaal gaat doen.
    Succes met je tentamens en nog heel veel plezier.

    Groetjes (ook van Gerrit)

  • 27 November 2013 - 21:59

    Thea Van Der Vleuten:


    Hoi Carmen,
    Wat heb jij het nog druk zeg,maar dan wel heeeel leuk druk.En wat een mooi verslag heb je weer geschreven.
    Nog heel veel succes met de laatste loodjes van je studie,we gaan er natuurlijk van uit dat dit wel goed zit.
    Enne een hele fijne VAKANTIE en geniet van al dat moois daar.
    Groetjes,Toine en Thea XXX XXX

  • 28 November 2013 - 09:52

    Mam:

    He meis,

    Jazeker hebben we genoten en was het leuk om dat samen met je te beleven,
    we genieten er nu nog van, kan je nagaan wat jij meemaakt.
    De laatste etappe is aangebroken (49 dagen) waarvan nog een paar dagen school , leren en tentamens en alles goed afsluiten (maar dat komt wel goed), en dan je reis waar je echt naar uitkijkt.
    GENIET van alles wat je nog gaat doen daar, het is zo voorbij.
    Wij zijn trots op je.

    Mam xxx en Pap xxx

  • 04 December 2013 - 00:12

    Lianne:

    Wat een GEWELDIGE avonturen maak jij mee daar zeg! Geniet van elk moment, je bent zo weer terug in ons koude kikkerlandje (of in de schnee onder het genot van een schnapsie hihi :)

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2016

De laatste etappe

20 Juli 2016

Alles is grooooooooot!

07 Juli 2016

O Canada

18 Juni 2016

Zuid Nieuw Zeeland

08 Juni 2016

Noord Nieuw Zeeland
Carmen

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 15880

Voorgaande reizen:

25 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: