Tripjes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu Tripjes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu

Tripjes

Blijf op de hoogte en volg Carmen

01 September 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Oke, het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb en daarom is het nu wel weer eens tijd voor een goed verhaal. Gelukkig heb ik dan ook wat te vertellen! Het vorige verslag had nog de naam het "normale studentenleven", deze keer kan ik het beter het "goeie studentenleven" noemen.

Zoals in het vorige verslag geschreven, stond aan het einde van de eerste échte schoolweek Iguazú op de planning. Vrijdagavond vertrok ik samen met 200 andere verdeeld over 4 bussen richting het noorden, richting Iguazú. Zo veel geluk als we hadden, waren Caro, Kay, Madeleine, Marc, Thaddy, Katie en ik in de party bus én party hostel ingedeeld. Dit betekende wodka en feest in de bus, wat onverwacht heel erg leuk was! Na een lange stop en een matige nachtrust, kwamen we na 16 uur 's middags aan in San Ignacio. Dit is een plaatsje reünies van de christelijke Jesuits. Om eerlijk te zijn, was het niet super indrukwekkend of heel groot, maar het was heerlijk om even in de zon te genieten en de benen te strekken. Een groter contrast met een grote bruisende stad als Buenos Aires en dit super kleine en arme dorpje San Ignacio kon ik me tot dat moment nog niet echt bedenken. Op de onverharde wegen probeerden kinderen bij de toeristen wat moneda's (klein geld) te bedelen. Maar goed, onze bus reis was nog niet ten einde. Hup de bus weer in voor het laatste stukje van 3 uurtjes. Eenmaal aangekomen en bijna uitgehongerd, zijn we maar snel gaan douchen en uiteindelijk heerlijk wezen uiteten. Vol verwachtingen naar de komende dagen: eindelijk de watervallen!!!
7.00uur 's ochtends: TRRINGGG aah wekker.. Vroeg op en na een goed ontbijtje op naar Cataratas de Iguazú! De grote groep werd verdeeld en wij volgden netjes onze gids Carlitos. Na een half uurtje was het al raak en werd er een toekan gespot! Niet veel later de eerste watervalletjes. Watervalletjes ja, want hoe indrukwekkend deze eerste watervalletjes ook waren, ze zijn niks in vergelijking met wat een half uur later zouden zien. Langzaamaan kwamen er meer en meer watervallen in het zicht, tot het moment dat we niks anders meer zagen dan watervallen. Over een breedte van 2.7 km zijn een kleine 300 watervallen verdeeld!! Waaaauwie!! De nevel zorgde voor de nodige verkoeling en voor mooie regenbogen. Niet veel later gingen we voor nóg meer ervaring en avontuur. Op een bootje beleefden we de kracht van de watervallen van super dichtbij. Gevolg: ZEIKUS NAT!! Alles, maar dan ook echt alles was zeik nat!! Echt suuuuuper gaaf! Ik kan zeggen dat ik de watervallen heb geproefd haha. Ze smaakten naar meer.. De hele dag hebben we door het natuurpark gelopen en genoten van alle kanten van deze verbluffende watervallen en de natuur. Al met al een dag vol adembenemende beelden, water en gezelligheid.

Na de Catarats de Iguazú zijn we nog eventjes lang het drielandenpunt van Argentinië, Brazilië en Paraguay geweest. Op dit punt komen drie rivieren bij elkaar die de natuurlijk grens vormen.

Eenmaal terug in het hotel organiseerden we samen een spontane asado (bbq). Een groepje ging naar de supermarkt en kwam terug met een volgeladen taxi: 12 kg vlees, 20 flessen fijn, groeten en brood. De vrouwen de keuken in voor de salades, een Argentijn nam de leiding over de asado, italianen hielpen hem een handje en met zijn alle aten we het op. Iedereen droeg zijn steentje bij, perfectooo. Was echt een toppertje! Aansluitend natuurlijk nog een drankje en een muziekje :). Vervolgens voldaan te bed.

De dag erop, maandag, weer terug naar de watervallen, maar deze keer vanuit Brazilië. Vanaf deze kant heb je een beter overzicht. Wederom hadden we prachtig weer! Deze combinatie- een strakblauwe lucht, groene natuur en het witte water- leverde de meest spectaculaire foto's op. 's Middags de reis afgesloten met een Braziliaanse parrilla, waar iedereen even een goede bodem legde voor de 20-uur durende terugreis.
Al met al, een reisje om NEVER NOOIT meer te vergeten!

De rest van de week was het gewoon school en huiswerk maken. Even back to normal life. Voor eventjes ja.. Het weekend stond snel weer voor de deur. Al moet ik toegeven dat ik op vrijdag nog flink gestudeerd heb in de nationale bibliotheek met uitzicht over stad en zee. 's Middags dan ook eindelijk eens een échte Milanesa (soort schnitzel) gegeten in een restaurantje samen met de andere studiegenoten.
Omdat er te veel opties waren om de vrijdagavond te vullen en we niet konden kiezen, eindigden de avond na een paar biertjes en wijntjes met thee en toddys (heerlijke koekjes) bij Caro thuis op de bank. Eigenlijk ook wel heerlijk..
Zaterdagavond, daarentegen, was een suuuper gezellige avond! Kay en ik zijn naar een discotheek in San Telmo geweest, waar we toevallig nog een paar bekenden tegen kwamen. Aan het eind van het liedje begon het alweer licht te worden en zat de stemming er goed in! :) Top avondje!

Zondags natuurlijk eerst even uitgeslapen en 's middags zijn Kay en ik naar de moderne wijk Puerto Madero geweest. Een beetje rondgelopen en rond gekeken, een paar goede en diepgaande gesprekken gevoerd en natuurlijk een ijsje gegeten. Heerlijk zondagmiddagje.

Voordat jullie denken dat ik helemaal niks aan school doe, nee hoor dat is niet waar! De artikelen lees ik met plezier (ja want de meeste zijn echt interessant) boven op het dakterras bij het zwembadje in het zonnetje. Afgelopen maandag tijdens Estrategia y Negociaciones Internationales werd de klas verdeeld en moesten we echt gaan onderhandelen. Dat was zeker wel pittig en ik keek dan voornamelijk de kat uit de boom. Totdat "mijn collega" me onaangekondigd het woord gaf.. Ik denk dat ik veel van deze lessen ga leren, maar tot nu toe vind ik ze ook wel de moeilijkste. De andere twee vakken die ik hier volg vind ik ook nog steeds interessant. Ik ben dus blij met de vakken die ik gekozen heb. Het beste van alles: ik heb maar 2 midterms en 2 finals. Prima! :)

Gedurende week besloten Kay en ik dat het wel weer eens tijd was voor een tripje.. Zo gezegd, zo gedaan: Uruguay it is! Een boottickets naar Montevideo werd geboekt en de rest zouden we wel zien. Vrijdag ochtend hup heen met de boot en de bus. Het weer was wederom heeeeeerlijk. De man in het vvv-kantoortje gaf ons een plattegrondje die de Lonely Planet niet had.. De zoektocht naar een hostel voor de nacht ging niet helemaal vlekkeloos, maar uiteindelijk hadden een prima hostel gevonden. 's Nachts bleek dat we de kamer deelde met nog twee Nederlandse meisjes. Hoe toevallig! Montevideo is een kleine hoofdstad die niet super veel te bieden heeft. De hoofdstraat oogde wat westerse dan wat we tot nu toe gewend waren, maar de straten erachter waren toch weer wat armer en aandoenlijker. Naar mate de dag strekte, zagen we steeds minder mensen op straat. Totdat het zelfs een beetje eng werd. We waren in de hoofdstad, maar je kon er een kanon afschieten?! Maar goed, dan maar lekker uitgebreid uiteten. Geen straf als je het ons vraagt. Het eten was wederom een lekker stuk vlees met een goed glas wijn. Het toetje was het beste gedeelte én typisch Uruguayaans: rose en rode wijn-ijs met rode vruchten saus. Nomnomnom! Echt een aanrader!!
De dag erop, met de bus terug naar Colonia del Sacramento, een pittoresk dorpje met veel historische waarde. Onderweg kwamen we bijna niks tegen. Colonia is echt op en top vakantie gevoel! Het is omringd door de zee. Als je in het midden van het kruispunt gaat staan (dat hier want er rijden bijna geen auto's) kan je aan drie kanten tegelijk de zee zien schitteren in het zonlicht! De oude kinderkopjes maken een wandeling door dit stadje er niet echt comfortabel op. Het centrale pleintje is omringd door knusse restaurantjes. Kay en ik zijn na een bezoekje aan het strandje neergeploft bij een restaurantje met zee zicht. Heeeeeeerlijk genoten van de brandende zon en een adembenemend uitzicht. Nogmaals, het echte vakantie gevoel!

Later in de middag weer terug met de boot naar Buenos Aires. Een beetje gedesoriënteerd begonnen we aan de zoektocht naar de metro. Uiteindelijk gevonden natuurlijk. Boodschappen gedaan en nu heerlijk op de bank geploft met een kop thee en een koekje.

In het kort: ik vermaak me hier wel! :)

Tot snel! Liefs XX

Oja komende zondag ga ik de halve marathon proberen te rennen! Best wel spannend! :)

En voor de Mierlonaren, veel plezier op Mierlo kermis volgend weekend! Die gezelligheid ga ik wel missen ;)

  • 01 September 2013 - 14:09

    Lianne:

    Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Klinkt geweldig allemaal!!
    Heel veel succes met de halve marathon, gaat vast helemaal goed komen!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Dikke kus

  • 04 September 2013 - 08:50

    Marlies Van Dijk:

    Klinkt goed allemaal!! Veel plezier nog!!

  • 05 September 2013 - 21:43

    Mam:

    Hoi meis,

    WAUW wat klinkt dat allemaal goed en wat zien de fotos er goed uit,
    maar nog veel mooier is en wat de meeste niet zien, is dat je het super naar je zin hebt en dat alles goed gaat.
    Ik word er een beetje jaloers op en wil het zelf ook wel eens zien, daarom hebben pap en ik maar een ticket geboekt om te komen kijken wat je daar allemaal doet.
    Voor zondag heel veel succes met de Halve marathon , maar ook dat zal ook wel goed komen.

    Groetjes mam xxx

  • 12 September 2013 - 11:31

    Maria:

    ha die Carmen
    Wat en mooi verslag en mooie foto's het lijkt net of je een lange reis documentaire aan het maken bent.
    proficiat met het halen van de eind streep van de halve marathon. wel leuk dat onze eigen King W-A dan
    speciaal naar B-A komt om jou dat lintje om te hangen.
    groetjes en succes met alles tot schrijfs
    Maria en de rest

  • 15 September 2013 - 23:45

    Thea Van Der Weide-Hendriks:

    Hallo Carmen,
    Vandaag waren we bij jouw ouders en kregen het adres om jou te volgen.
    Fantastisch zoals jij het beschrijft en beleefd.
    Wij wensen jou veel succes met je studie, je studentenleven en de taal.
    Groetjes van Gerard en Thea.

  • 24 September 2013 - 23:16

    Heidi Manders:

    Hallo Carmen,

    Het is goed om te horen dat het goed met je gaat,wij gaan vrijdag naar je ouders toe en zal nog wel meer van je verhalen horen. Geniet van die mooi tijd daar want het gaat snel weer voorbij ( je bent nu op de helft) je krijgt de groeten van Jordi en Bjorn . Groetjes Hans en heidi

  • 27 September 2013 - 09:35

    Jose:

    hey carmen,we zijn goed op de hoogte hoe je het daar maakt.Maar zo te lezen heb je het super daar.Leuk stappen,gezellig.Over een tijdje mama en papa op bezoek. Fijn om naar uit te kijken....geniet nog vanalles wat je meemaakt daar voor je het weet ben je weer in ons rustig dorpje mierol. Heel veel groetjes van jordi,romy en de rest doeiiiiii

  • 09 Oktober 2013 - 21:47

    Toine En Thea:

    Ha Fam.Keeris,
    Hopelijk zijn pap en mam goed aangekomen.
    Zo als wij het hebben begrepen zijn de 2 weken daar al goed ingepland.
    Wij wensen jullie hele fijne dagen toe,en geniet er maar volop van.Het verslag krijgen wij wel van hun ( die 2 oudste ) te horen en te zien.
    Tot ziens,en een hele fijne vakantie, Toine en Thea en aanhang en aanhangertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2016

De laatste etappe

20 Juli 2016

Alles is grooooooooot!

07 Juli 2016

O Canada

18 Juni 2016

Zuid Nieuw Zeeland

08 Juni 2016

Noord Nieuw Zeeland
Carmen

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 15904

Voorgaande reizen:

25 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: