Het normale studenten leventje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu Het normale studenten leventje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu

Het normale studenten leventje

Blijf op de hoogte en volg Carmen

14 Augustus 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Zoals de titel al aangeeft, is het "normale" leven hier echt echt echt begonnen. De "intensieve Spaanse cursus"is afgelopen en afgesloten met een goed punt. Het appartementje is al een keertje grondig schoongemaakt en het dagelijkse ritme zit er weer in.

De laatste dag van de vakantie kon niet beter worden afgesloten dan met de verjaardag van Kay. Op deze zonnige zondag werd en besloten om naar een markt te gaan gerelateerd aan de echte Gaucho's (Argentijnse cowboys). Dus een markt vol met leren tasjes, laarzen,paarden, creaties van hoefijzers, tango, bier en Choripan (broodje met bepaalde worst). Kay's verjaardag werd in stijl afgesloten in een Sushi restaurant met lekkere sushi en uiteraard een taartje met kaarsje voor jarige! Feliz Cumpleaños!l

Vorige week was er de mogelijkheid om alle schoolvakken uit te proberen, zodat je de leukste kan gaan volgen. Nou zo gezegd, zo gedaan. Het was een vermoeiende weekl, maar uiteindelijk heb ik besloten om voor de volgende drie vakken te gaan: Recursos Humanos (Human Resources), Historía Económica Internacional (de internationale geschiedenis van de economie) en Estrategía y Negaciaciones Internationales (Strategie en internationale onderhandelingen). Uiteraard is alles in het Spaans! Ik heb er zin in en denk dat het echt interessante vakken zijn. Aangezien school synoniem is voor huiswerk, zijn de eerste artikelen alweer gelezen en de eerste opdrachten alweer gemaakt.

Komende vrijdag gaan we onze eerste echte grote trip maken!! ZIN INNNNN! We gaan met een hele grote bus naar de Iguazú watervallen op de grens met Brazilië en Paraguay!! Het moet een heel indrukwekkend natuurgebied zijn met mooie dieren, planten en natuurlijk de wereldberoemde watervallen. Deze watervallen hebben de bijnaam "De mond van de duivel", dus de verwachtingen zijn hoog! Ik ben echt heeeeeel erg benieuwd. Wordt sowieso wel weer een fiesta, want er gaan er meerdere mee van onze vriendengroep. En dat is ook maar goed ook, want de busreis is 18 uur heen, 18 uur terug.

Ook zijn we al naar de super arme wijk La Boca geweest. Hier komt Maradonna vandaan. La Boca is bekend om haar gekleurde huizen. Na een busreis van bijna anderhalf uur door Buenos Aires waren we er dan eindelijk. Het eerste wat we zagen: een decor van gekleurde huizen met super mooi versierde gevels. Hier heb ik trouwens echt mijn beste lunch tot nu toe gehad. Het was een vers(!) stokbroodje met een heel veel rauwe ham en ananas. Ja rare combi, maar daarom had ik 'm besteld. Daarbij had ik een frappuccino met chocolade! Totaal pakket: €6, dure lunch maar het dubbel en dik waard. :)
Na een paar uurtjes de bijzondere gevels, Boca Juniors, interessante graffiti tekeningen en armoede bekeken te hebben, zijn we weer naar huis gegaan.

's Avonds moest uiteraard het weekend weer gevierd worden in de discotheek. Samen met de Franse vrienden van Louis en nog meer vriendinnen hebben we op het dak terras "ge-kingst". Het blijkt wel weer dat dit drankspelletje een succes is over de hele wereld.

Zaterdag overdag onszelf weer eens verwend in de mega grote supermarkt Jumbo. Boodschappen gehaald alsof ons leven er van af hing.
Zaterdagavond konden we niet opstap naar een disco, omdat afgelopen zondag verkiezingen waren. Door een alcohol verbod en de discotheken te sluiten probeert de regering de bevolking te stimuleren om te gaan stemmen. Zo creatief als studenten zijn, werd een huisfeestje georganiseerd voor de verjaardagen van Louis, Caro en Aleks. Een internationaal feestje met internationale gerechten. Wij, als Nederlanders, hadden een last-minute creatie gemaakt van gevulde eitjes en gevulde hamrolletjes met kaas. Het was een smakelijk succes! Een SUPER leuke, gezellige en mooie avond! Zondags uitgeslapen dus..

Verder is de week gevuld met uiteten, boodschappen doen, koken, opruimen en hardlopen.

Gisteravond heb ik mijn beste bife de lomo (biefstuk voor vrouwen) gehad! Waaaaauwie! Perfectooooo!

Al met al, zorgt school voor het doordeweekse ritme en de feestjes voor het weekend ritme. Aangevuld met wat uiteten, amigos y vinos.

Besos!

• 14 Augustus 2013 - 16:05

Lianne:

Hola guapa!

Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt daar!
    Geniet van je avonturen, ik kijk nu al uit naar je volgende verhaaltje!

Liefs

• 14 Augustus 2013 - 17:08

Mam:

Hey meis,

Leuk weer een verhaal, weer nieuwe ervaringen, en weer nieuwe avonturen.
    Wat fijn dat je het naar je zin hebt en er zo van geniet.
    Heel veel groetjes van iedereen hier die me aanspreken.

Alvast een fijn weekend (reisje), wat zal dat mooi zijn.

Liefs Mam xxx love you

• 14 Augustus 2013 - 20:43

Toine En Thea:

Ha Carmen,
    We zijn blij om te horen en te lezen dat jij je goed hebt gesetteld.
    En wat zie je er veel en geniet je volop van die grote biefstukken e.d.
    Ook de fotos zijn hartstikke leuk.
    dat we die toen niet gedaan hebben.
    Groetekus,van Toine en Thea

• 15 Augustus 2013 - 09:31

Constance :

Hee Carmen,

Leuk om je te volgen en fijn dat het zo goed gaat met je. Je komt straks terug met een rugzak met ervaringen. Daar heb je altijd plezier van!
    Blijf genieten !

Groetjes Constance

• 16 Augustus 2013 - 12:16

Maria :

Ha die Carmen

wat een mooie tijd hebben jillie daar.
    Jammer dat school zoveel tijd in beslag neemt anders
    waren de verslagen nog veel langer van al de party's en uitstapjes,
    Maar gelijk heb je, genieten als het kan,en zorgen zijn voor later.
    wat is het verschil tussen een biefstuk voor mannen of vrouwen??????
    Maar blijf wel opletten voor "rauw" vlees.
    je weet wel.

groetjes Maria en de rest

• 24 Augustus 2013 - 16:52

Annet Saasen:

hoi carmen
    wat maken jullie daar veel mee en zien jullie er veel,is er ook nog tijd voor school ?
    mooie fotos gezien van de watervallen en gekleurde huisjes
    hou ons op de hoogte, benieuwd naar het volgende reisverslag.
    nog een fijne en leerzame tijd daar
    groetjes van ons allen uit Helden
    annet

• 01 September 2013 - 20:58

Mieke :

Ha die Carmen,

We hebben je gemist gisteren. Maar jij had ook geen slecht weekend hoor ik, eventjes naar Uruguay is ook niet te versmaden.

Ik zie groen van jalouzie.
    ik sluit me aan bij de uitspraak van Toine en Thea; "Doe geen dingen die wij vroeger ook niet heb gedaan,en waarvan wij nu spijt van hebben dat we die toen niet gedaan hebben".

Groetjes van ons allemaal en geniet er maar van,

Mieke