Fin de la semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu Fin de la semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu

Fin de la semana

Blijf op de hoogte en volg Carmen

28 Juli 2013 | Argentinië, Buenos Aires

¡Buenas dias!

Oke, waar moet ik beginnen om de afgelopen 10 dagen te beschrijven. School? Stappen? Tripjes? Vrienden? Appartementje? aaah veel te vertellen!

Inmiddels heb ik al twee weken "intensieve" Spaanse cursus achter de rug en nog één week te gaan. De klas wordt leuker en leuker, de school vertrouwder en vertrouwder, de busreis er naar toe avontuurlijker en avontuurlijker en mijn Spaans gaat gelukkig beter en beter. 's Woensdags
hebben Hilde, Kay en ik een presentatie over koningin Máxima gegeven. Best wel spannend om zo een presentatie geven, maar het ging gelukkig allemaal goed. We waren zelfs zo een top team dat we komende donderdag weer samen een presentatie moeten geven! Joe-pie-a-jee ..
Woensdag middag stond het Parque de la Memoria op het programma. Dit is een park langs de zee waar verschillende kunstwerken staan ter gedachtenis aan (de slachtoffers van) het dictatuur hier 30 jaar geleden. Heel indrukwekkend, heftige verhalen achter de kunstwerken en een mooie locatie.
Donderdags tijdens de les kwamen er drie mensen een Tango Show geven. Dat was mooi!! Waaauw! Twee muziekanten en één zangeres. Heel de klas was er stil van. Halverwege speelden ze toevallig het liedje van de bruiloft van Máxima en Willem Alexander.

Het uiteten is hier nog steeds feest: goedkoop en lekker! Perfectie combi denk ik zo. Al moeten we natuurlijk wel aan ons studentenbudget denken.
Dit heeft ons ook al paar zeer creatieve, maar zeer lekkere, maaltijden opgeleverd! Met Madeleine's verjaardag zijn we met de hele groep wezen uiteten bij Acabar. Echt haha dat was een restaurantje.. Het was daar zo super druk van binnen dat het van lelijkheid gewoon mooi was. De menu kaart was een stapeltje met kaartjes waar ieder gerecht op een kaartje stond. Leuk idee maar super onhandig natuurlijk. Was lekker, leuk en heel gezellig! Aan kleine flessen drinken doen ze hier in het algemeen gewoon niet. Als je bier besteld, krijg je een fles bier van (bijna?) 1 liter. Dit is omdat Argentijnen alles graag delen. Je drinkt hier gewoon niet alleen. Heel leuk principe vind ik dat! Die gastvrijheid merk je overal. Al is het aan de andere kant ook wel beetje wennen. Want we hebben ook al verschillende feestjes gehad waar je zelf je drinken mee moet nemen. Helemaal prima! En vervolgens drinkt iedereen van iedereen. Dus de eerste keer dacht ik huh hoezo is mijn fles nu al leeg?! Maar daarom dus, mi casa tu casa (mijn huis, jouw huis). Geen probleem want vervolgens pak je iets wat er nog over is en je lekker vind.
Opstap is een club is echt wooowie! Groot, veel gezellige mensen, veel salsa muziek, VIP area's, en cocktails. De Argentijnse mensen zijn heel soepeltjes in de heupen en houden wel van een dansje :)
Uitslapen in mijn nieuwe bedje is ook geen probleem meer. De eerste nachten sliep ik nog niet door, vanwege alle nieuwe geluiden. Maar na een stapavond, geeeeen probleem meer haha! Uitslapen gaat me goed af!

Gister zijn Kay, Madeleine en ik naar Tigre geweest. Dat is een plaatsje ongeveer 35km buiten Buenos Aires. Het lijkt wel of je in een totaal andere wereld bent! Echt een ontsnapping uit de chaos van de stad. De trein er naar toe duurde bijna anderhalf uur! Dat ding reed niet harder dan 25km/h?! Bijna aan het einde spraken twee Argentijnse vrouwtjes ons aan, want zij zagen dat we aan het stuntelen waren met ons Lonely Planet reisgids. Ze boden ons aan om de hotspots van Tigre te laten zien. Zo gezegd, zo gedaan. Deze super aardige vrouwtjes (waar we dus Spaans mee moesten praten) hebben ons een dik uur van alles laten zien en verteld over Tigre. Echt super aardig van ze! De zon scheen, het was 15 graden, er waren veel families met kinderen in de parkjes, het pretpark was vol, en de kraampjes op de Puerto de Frutos verkochten typische versnaperingen. Aangezien Tigre bekent staat om zijn kanalen en de delta zijn we tijdens de zonsondergang stukje gaan varen met de boot. Waauwie super mooie foto's! Veel mensen hebben een huisje aan de rivier met allemaal een eigen steigertje voor een bootje. Het zag er heel mooi en knus uit. Zo dichtbij de stad, maar zo een andere wereld. Was echt een mooie middag! Zeker de moeite waard om een keer terug te gaan als het mooi weer is en al die andere lekkere typische dingen te proberen.

Oja het weer hier. Vandaag en gister waren super mooie dagen. En als het goed is moet dat zo ook blijven de komende tijd. Ik hoop het echt want ik smak naar warmte en mooi weer! De afgelopen week was het echter veeeeeeeel kouder! Brrrrr echt maar een gevoelstemperatuur van een graad of 2!

Als laatste nog even een kleine rondleiding door ons appartementje. Kay en ik wonen sinds een week nu in een appartementje op de vierde verdieping. Het is een ruim appartement met balkonnetje, dakterras met serre, zwembadje en bbq. Heerlijk om een eigen stekkie te hebben. Klaar met het gesjouw met koffers enzo. Alles is uitgestald en rommel kan gemaakt worden! Het enige is dat we het nu zelf ook echt moeten opruimen en afwassen haha.

Voor de komende week staat er (naast de spaanse cursus) nog niet zo veel op de planning. Vrijdag introductie dag voor het echte schooljaar. En hopelijk nog wat hardlopen om te trainen voor de halve marathon 8 september! Er is nog wat werk aan de winkel..

Spreek jullie snel weer! Dikke kus X

• 28 Juli 2013 - 23:04

Hans/pap:

Wat een belevenis, mooi verslag. Fijn te lezen dat het jullie het goed afgaat, Hou je ogen en oren maar goed open zodat je het allemaal in je op neemt. Meis tot gauw maar weer. Dady. xxxxxxx

• 31 Juli 2013 - 13:34

Maria:

ha die Carmen en Kay natuurlijk

• 31 Juli 2013 - 13:39

Maria:

Ha die Carmen en Kay natuurlijk

wat een mooi verslag en foto's het lijkt wel een grote lange vakantie.
    maar ja volgende week begint het echte werk dus geniet nu het kan.
    groetjes maria en de rest tot ziens/horens

• 06 Augustus 2013 - 20:49

Helden:

Hoi Carmen,
    Wat leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! Zo te lezen verveel jij je daar niet en fijn dat je je eigen plekkie gevonden hebt! Een zwembadje is natuurlijk nooit verkeerd haha. Verder zien de foto's er erg mooi uit! (ook op facebook). Leuk dat jullie activiteiten ondernemen. Zo zie je nog eens wat zeg! Verder zijn we erg blij dat het zo goed met je gaat daar. We wensen je nog veel plezier (en succes met de spaanse cursus) en kijken uit naar je volgende verslag!

xxx uit Helden
    Rinie Annet Linda Ricky Cindy Roby

• 13 Augustus 2013 - 16:07

Annet Saasen:

ha carmen en studiegenoot.
    hoe gaat het daar ,druk met de studie bezig ?of ook nog tijd over om leuke dingen te doen?
    we hopen dat je er veel leert en niet vergeet te genieten.
    hou ons op de hoogte hoe het daar is .
    groetjes van ons allen uit helden doei