De eerste week - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Carmen

17 Juli 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Om even een sfeer impressie te schetsen: momenteel lig ik in een tshirt onderuit gezakt op de bank met de voeten op de tafel, de tv aan en iets lekkers in mijn hand. Heeeerlijk! En totaal uitgeput van de tweede dag van de Spaanse cursus.

Sinds afgelopen donderdag is er dus behoorlijk wat veranderd. Vrijdag ochtend kregen we de sleutel en zijn we overgehuisd. Het duurde eventjes voordat er een taxi stopte die ons, plus alle vijf de koffers, wél mee wilde nemen! Maar goed, Kay en ik zijn ingetrokken in ons tijdelijke appartement. Echt een heeel mooi appartement met een super ligging! We kunnen overal te voet heen! Als ik teminste de weg weet.. Ondanks dat we hier al ruim een week zijn, heb ik nog totaal geen richting gevoel! Gelukkig is Kay er bij haha!! De koelkast is gevuld, ieder een eigen kant van het bed gekozen en natuurlijk al rommel gemaakt. Lekker aan het settelen dus!

Inmiddels is de zon ook gaan schijnen en hebben we vandaag in een tshirt in de zon gezeten! Lekker hoor die winters hier. Al zijn we nog steeds een klein beetje jaloers op alle strand foto's en bbq verhalen vanuit Nederland. Daarom hebben we gister hier op het dakterras gebbqt!! Yummy!! Nomnomnom lekker buiten met de winterjas aan diner bij kaarslicht.

Gister was de eerste les van de Spaanse cursus. Lichtelijke stress omdat we met een toets zouden beginnen om het niveau te bepalen. Toen we "de toets" voorgeschoteld kregen, bleek het meer een vragen formuliertje te zijn. Haha wat een opluchting! De groep is echt suuuper leuk met vooral mensen uit Europa! Echt een leuke groep. School is klein en ligt in de rustige wijk Belgrano. De bus er naar toe is chaotisch maar dat is al het openbare vervoer hier. Vanochtend hebben we de SUBE kaart (ov pas) gekocht. Dus nu staan we niet meer te stuntelen met alle muntjes in die overvolle bussen. Oh en wat ook heel grappig is. De mensen die wachten voor de bus, staan allemaal netjes in de rij. Dat ziet er echt heel grappig uit. Tijdens spitsuur is die rij soms wel 50m of langer! Haha netjes één voor één instappen.
Gisteravond om 21.30uur (argentijnse diner tijd) zijn we met z'n alle wezen uiteten bij Las Cabras. Uiteraard een vleesspies met rode wijn besteld. Lekker typisch Argentijns! En of het lekker was!! Plus super goedkoop dus dat belooft wat voor de komende tijd! Ik kan er wel aan wennen ;)

Verder hebben we de omgeving nog wat verkend en hardgelopen naar de zee en in het park in onze wijk Palermo. Super groot en levendig park met ganzen, waterfietsen en veel sporters.

Oja paar dagen terug waren we in de Jumbo. Dat is echt de aller grootste supermarkt die ooit gezien heb!! Wooow zeg! Soort ikea voor eten. Ze hadden er bijna alles. Behalve een ombuiger en kurkentrekker. Die speurtocht gaat nog steeds verder...

Foto's volgen!

• 17 Juli 2013 - 08:38

Loes:

Heeeee meid(en),

Leuk om te lezen dat jullie al zo aan het inburgeren zijn en dat alles zo goed bevalt.
    De fotos van jullie appartementje zijn jaloersmakend, denk niet dat de gemiddelde exchange student zo'n chill huisje heeft haha, goed geregeld hoor!
    Succes nog met de rest van de verkenning en de spaanse cursus natuurlijk...

¡Buena suerte y muchos besos de Hollande!

xxxx.

• 19 Juli 2013 - 19:34

Toine En Thea:

Hoi Carmen,
    Zo te zien en te lezen heb je zoals altijd alles weer goed geregeld en gepland.
    Wat hebben jullie een mooi appartement zeg sjiek de friemel.
    Wij houden je reisverslag goed bij en genieten van jou schrijverskunst.
    Groetjes,Toine en Thea