De eerste indrukken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Carmen

12 Juli 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Om maar meteen met het goede nieuws te beginnen: Kay en ik hebben een appartementje gevonden!!! Joepie a jeeee!

Maandagavond zijn we na een zeer goed verlopen vlucht van 14 uur geland in Buenos Aires. Koffers van de band gepakt en bij Marco in de auto gepropt. Hij bracht ons naar zijn hostel waar we tot morgenochtend verblijven. Hij kwam meteen met de verrassing dat we de eerste nacht op de slaapzaal met 4 anderen moesten slapen. ai ai ai dat was wel heftig voor de eerste nacht.

Dinsdags zijn we de omgeving gaan verkennen. Her en der wat koffie of thee gedronken, broodje gegeten en 's avonds om 21.00 gaan uiteten. Ja je moet je toch een beetje aan het ritme aanpassen hier. Achteraf bleek dat we nog te vroeg waren, want toen wij om 23.00 naar huis gingen kwamen er vier tafeltjes binnen.

Woensdag was huizenjacht-dag. Bij de eerste mevrouw was het meteen raak. Een prima appartementje met grote living. Als kers op de taart een zwembadje op het dakterras! We zien onszelf al helemaal liggen:) Nu de zon nog.. Oja en de buurt is ook super leuk. Allemaal restaurantjes en barretjes in verschillende kleuren en veel jonge mensen. Ja we hadden het goed naar onze zin daar. De metro is trouwens piece of cake hier. Oja en we hebben een kijkje bij Hipodromo de Palermo genomen. In dit stadion worden paardenraces gehouden. Wat een grote renbaan en de tribunes zijn suuuuper luxe! Hopelijk gaan we daar ook een keertje kijken. Vast wel..

Vandaag, donderdag, hebben we lekker de toerist uit gehangen. Dus echt met de reisgids onder de arm naar de hotspots en uiteraard door de winkelstraat. Wederom kopje koffie hier en churros (smaakt beetje naar oliebol) daar. Begonnen bij Plaza San Martín, vervolgens langs wat oude gebouwen naar Obelisco en uiteindelijk naar Plaza de Mayo. Omdat het regende en super mistig was, viel het beetje tegen.. De dwaze moeders (beter gezegd oma's) gingen precies op dat moment aan hun wekelijkse protest beginnen. Zij laten wekelijks hun stem horen voor hun verdwenen zonen tijdens de Dirty War. De oma's werden aangevoerd in een busje en liepen een rondje om een monument op dit plein.
Verderop zagen we dat er nog een heftiger protest bezig was. Dus we besloten daar even te gaan kijken. Maar de politie hield iedereen op een afstandje. De knallen en kleine vuurtjes hielden ons sowieso al op afstand haha lefgozers dat we zijn..

Nu zit ik even op de drogen en op te warmen bij de kachel te wachten totdat de restaurantjes opgaan.. En Kay is allemaal nuttige dingen aan het uitzoeken zoals tripjes binnenlandse vluchten en hoe je moet pinnen (aangezien de eerste lading pesos al bijna op is ;) ).

Wordt vervolgd dus! XX

• 12 Juli 2013 - 09:08

Maria :

had ik ook wel eens willen zien vier tafeltjes
    die binnen komen lopen.haha

• 12 Juli 2013 - 14:06

Brigitte Collega Ma:

lieve Carmen.
    Wat een leuk reisverslag, met al heel wat ervaringen. Fijn dat je al onderdak hebt gevonden.
    Ik wens je een hele leuke tijd toe en dat je leuke mensen mag ontmoeten en veel studie succes
    liefs en groetjes brigitte.

• 12 Juli 2013 - 15:07

Dady:

peso al op ??? Mooi verslag. Zo te lezen komt dat wel goed met jullie. Spreek je straks nog wel, doei xxxxx

• 13 Juli 2013 - 19:17

Mam:

hey meis, leuk om jullie zo te volgen.
    Het begin is gemaakt
    fijn dat je dadelijk je eigen plekje hebt,
    zag er zeker goed uit.
    Komt helemaal goed he.
    groetjes van ons aan jullie, xxxxxxx

• 16 Juli 2013 - 23:00

John:

heey carmen leuk verslag en fotoos we blijven je volgen gr john jose jordi en romy